luni, 14 decembrie 2009

"N-ai să vii şi n-ai să morţi
N-ai să şapte între sorţi
N-ai să iarnă, primăvară
N-ai să doamnă, domnişoară..."

Am cautat pe cadrane zile intre la rand si nu am gasit.Intrebari mi-am pus cu sutele si nici un raspuns nu am capatat nici pana in sfanta zi de astazi.
Ce pot sa cer la sfarsit de an? Ce bilant pot face astazi cand simt ca sunt transparenta si ca prin mine au trecut zeci de valuri de intamplari?
Prin natura lor, oamenii spera. Spera la mai bine pentru ei, pentru sufletul lor. Si este logic sa o faci.E bine sa te gandesti la ce este bine pentru tine, la cum iti este tie bine.
Eu n-am gandit-o niciodata asa.Poate ca suna a fals altruism dar nu am gandit-o asa. Am gandit ca daca celor din jurul meu le este bine, sigur imi va fi si mie. Si am incercat. Din toate puterile am incercat ca celor din jurul meu sa le fie bine. Atat cat am putut si cum a putut.
De multe ori nu am reusit sa ii impac pe toti si nu am reusit sa ma ridic la nivelul cerintelor lor dar am incercat iar incercarea, se spune ca moarte nu are.
Undeva pe drum m-am oprit. Cineva sau ceva mi-a aratat bine care imi sunt putintele dar si nevoile.
Apoi, am plans.Am plans pentru a ma vindeca si pentru a spala parca toate pacatele.
Si-am luat-o de la capat. Care capat o sa va intrebati? Nici eu nu stiu inca. Deocamdata este capatul unde s-a terminat totul, unde s-a pus punct.Unde nu am inteles.
Poate daca as intelege mi-ar fi mult mai usor sa trec peste toate.Doar daca as intelege.
Dar pentru multe din intamplarile din viata noastra nu avem explicatie.Dar inventam unele.Unele convenabile care sa ne ajute sa o luam de la capatul ala de care scriam mai sus.
Ce-as putea sa imi doresc la acest sfarsit de an? Si de ce mi-as dori ceva numai la sfarsit de an? Oare la mijloc nu pot sa am dorinte?
In fine. Cica asa e stabilit de societate.Sa iti doresti ceva la sfarsit de an. Imi doresc si eu ceva dar banii nu pot cumpara ceea ce eu imi doresc asa ca nu prea are sens sa ma apuc sa scriu cu liniuta de la capat lista pentru Mos.
Asa ca...zambiti voi, cei ce puteti, cei ce aveti dorinte indeplinibile, cei ce stiti exact ce va doriti.
Eu voi zambi la zambetul vostru.Apoi, poate ma voi intoarce catre al meu si voi zambi si catre el iar pe parcurs voi realiza si care imi sunt cu adevarat dorintele.

Niciun comentariu: