miercuri, 26 noiembrie 2008

De ce imi place...?

De ce imi place El Negro?
Intrebarea asta mi-am pus-o de curand.
Acum 2 zile am citit un articol intr-o revista frantuzeasca despre Bob Marley.Unul dintre ultimele lui interviuri.Citind,mi-am dat seama ca El Negro inseamna viata,culoare,veselie,libertate si lipsa de compromisuri.
Acum 8 ani,El Negro canta "hei tzutzi" in orasul lor natal Ploiesti si isi lansau primul lor album,"Reggaesonic".Au aparut apoi "Reggae bum-bum" si "Fuga-n Jamaica".
Imi amintesc ca la un moment dat i-am spus lui Bogdan ca ar trebui sa faca ceva comercial,sa prinda si numele lor sa fie auzit peste tot.Nu a vrut.El asta canta si nimic altceva.Si ma bucur ca nu a vrut.
Imi mai amintesc ca oamenii ma intrebau de ce imi place,de ce ii ascult,de ce sunt prietena cu ei sau pur si simplu isi exprimau dispretul la adresa unei formatii "ingrozitoare si de rahat".M-am certat,am tipat la ei,mi-am exprimat pct meu de vedere si au ras de mine spunandu-mi ca sunt idealista si ca habar nu am ce inseamna muzica adevarata.
Pentru ei muzica incepea cu "limbaj de cartier" si se termina cu "lasa-ma papa la mare".
Pentru ei muzica adevarata insemna ceea ce toata lumea fredona,ceea ce se asculta in cluburi sau prin nu stiu ce emisiune si atata tot.
Dar ce ei nu stiau era ca din cand in cand,o formatie avea concerte.Concerte unde veneau oameni care iubeau si care se bucurau.Concerte unde se canta,se dansa.Concerte pe care nu ai cum sa le uiti.
Ce oamenii nu stiau era ca o formatie statea ore intregi si inregistra si compunea si canta din dragoste pentru muzica.
Acum,peste El Negro au trecut anii dar parca sunt mai tineri ca niciodata,mai plini de viata ca niciodata si mai hotarati sa faca doar ce le place.
Nu au nimic in comun cu "vedetismul".Sunt ei si atata tot.Simpli,deschisi,plini de viata,cu simtul umorului.
Canta despre viata,despre culoare,despre ploaie,pacat,aparente,ura,balans,liniste,soare,verde,trandafiri,fericire,ganduri,
muzica,
stand-by, ganduri cocotate pe un nor si ANTIPANICA !
De asta imi place.
Pa.

"Ca-i spune Jah-Jah,Allah,Buddha sau Dumnezeu culorile-s la fel in fiecare curcubeu."

Niciun comentariu: