vineri, 28 august 2009

Je pense donc je suis - part 1

Mi-am petrecut ultimele zile, gandindu-ma la vrute si nevrute si dorind sa le astern pe toate pe hartie.N-am reusit pentru ca de fiecare data cand ma asezam in fata calculatorului, toate gandurile fugeau din mintea mea. Acum incep sa se aseze la loc deci iertati postarile lungi :) .

Mi-am inceput practica de specialitate.Da, asa se numeste : practica de specialitate si este o materie obligatorie.Nu stiu cum poti numi practica o materie dar in fine, trecem peste.
Inainte de a va povesti cateva dintre "aventurile" mele de practicanta vreau sa va spun cate ceva despre institutia in care ma "scolarizez" eu.
Mi-a luat mult ce-i drept, sa ma decid daca sa vorbesc despre asta sau nu.Mi se parea totusi ca exagerez dar, dupa cum spune si titlul postului meu, gandesc, deci exist si prin urmare imi voi spune sus si tare toate parerile, from now on.
Institutia se numeste Universitatea Ecologica iar facultatea pe care o urmez eu , Facultatea de Stiinte ale Comunicarii.Pana aici, toate bune si frumoase.
O sa va intrebati poate, in timp ce cititi de ce nu am ales alta facultate asa ca va voi raspunde chiar acum : prima mea optiune nu a fost Comunicarea ci Medicina iar in anul acela data admiterii la Medicina a coincis cu data admiterii de la SNSPA, drept pentru care am ales Medicina, la Universitatea Ecologica fiind deja intrata pe baza mediei de bacalaureat.
La Medicina nu am intrat decat la cu plata asa ca am renuntat in favoarea Comunicarii si nu regret ca am facut-o.Regret doar ca nu am avut intelepciunea de a ma muta in anul 2 la SNSPA.
Pe cat de fericita eram ca intrasem la facultate pe atat de dezamagita deveneam cand vedeam cam cum merg lucrurile.Fusesem ce-i drept avertizata ca in tara noastra nu se mai face scoala cum trebuie, ca facultatea inseamna doar o diploma si atata tot dar imi doream din tot sufletul sa demonstrez ca nu este asa.
Am descoperit profesori si profesori.Unii, cei mai putini ce-i drept, interesati sa te invete, sa te ghideze si sa comunice cu adevarat cu tine.Altii, plini de lehamite, nervi si aere-fitze (cum se zice in ziua de azi).
Nu-i condamn pentru ca stiu ce salarii au si cum sunt tratati si asta este de fapt marea lor problema : daca statul isi bate joc, ei de ce sa nu o faca dar oare un medic care nu are ce pune pe masa copiilor (pt ca da, exista si asa ceva dar asta in alta poveste) ce ar trebui sa faca? Sa omoare oameni?
Si toate ca toate dar vorbim de o facultate privata unde studentii, buni sau rai, platesc o suma x pe an.Nu toti doresc sa invete, asa este si ce-i drept se lucreaza si cu materialul clientului dar exista si unii care sunt cu adevarat interesati.
Eeee, uite ca eu am facut parte (si inca mai fac) din categoria celor care erau interesati si mi-a sarit dezinteresul in fata.
Nu aduc slava SNSPA-ului pentru ca stiu ca nici acolo nu zboara porcii dar mi-as fi dorit sa vad macar 10% din Comunicarea care se face acolo si la Universitatea Ecologica.
Cu mana pe inima va spun ca din facultate aproape nu am invatat nimic.Poate doar unde sa caut sa citesc dar asta mai stiam si eu ca doar m-am alfabetizat acum ceva timp.
Nu tu proiecte, nu tu discutii, nu tu sa arati ca profesor ca esti capabil sa iti updatezi suportul de curs, nu tu sa pui la dispozitie suporturi de curs, nu tu NIMIC.
Imi aduc aminte ca am avut o disputa cu decanul facultatii ( care este fost militar si care are experienta zero in a preda si pot intelege cum a ajuns in aceasta functie dar nu pot intelege cum isi permite sa predea Relatii Publice si sa debiteze cu viteza vantului turbat aberatiile pe care le preda si daca ma intrebati de unde stiu ca sunt aberatii va spun : pentru ca citesc, ma documentez si gandesc) in care l-am intrebat de ce insista atata sa invatam limbajul HTML (pt ca da, in afara de Relatii Publice, preda si Comunicare Multimedia, Sociologia Comunicarii si altele) si mi-a raspuns ca asa trebuie si ca asa vrea el.I-am spus ca dupa parerea mea, notiunile de baza sunt suficiente si ca in ziua de astazi exista programe care te ajuta sa creezi o pagina de web si ca ne-ar fi de mai mare ajutor sa invatam despre posibilitatile noastre de a promova cu ajutorul internetului, de a sti sa editam poze, afise, bannere si alte dracovenii de genul acesta.
A iesit ditamai scandalul pe tema asta in care eu eram nesimtita si nerespectuoasa.I-am demonstrat de nu stiu cate ori cu suportul lui de curs in mana ca ceea ce este scris acolo este vechi si prost (de unde stiu?pt ca am avut parte ani de zile,langa mine de programatori , de web designeri, de ingineri de telecomunicatii, pentru ca am lucrat in domeniu si pentru ca am avut ocazia sa invat) si cum era de asteptat, mi-a dat un mare 5 la examen pe care il voi contesta pana in panzele albe.
Ca acest minunat profesor mai exista si altii, despre care va voi mai povesti si in alte postari.
In mare, cam asa se prezinta institutia de unde ar trebui sa capat eu un bagaj de cunostinte care sa ma ajute in drumul meu spre cariera mult visata.
Vreau sa COMUNIC !!! Cer prea mult de la o FACULTATE DE COMUNICARE ???

Stiuuu...am scris mult iar si va este greu sa cititi atata dar na, asta e....am multe de spus.... :)

2 comentarii:

EvA spunea...

nu mi se pare greu de citit. mi se pare o parere pertinenta din partea unei persoane foarte tinere care traieste respectiva situatie si o vede prin prisma omului care vrea "ceva" si stie ce e acel ceva.

cheers pentru opinii si pentru comunicarea lor!

zonarebela spunea...

asaaaa...noi 2 fiind colegi stim cum sta treaba acolo... hai sa povestesc alte situatii..decanul stie ca e neplacut de studenti...sustinea o are asigurata din partea cuiva care are legaturi cu serviciul de contra-informatii unde acest nemernic a lucrat...cu o pensie de 25 de mil pe luna si salariul de la Universitate acest nene contra-informeaza...de ce?pt ca studii pedagogice nu are si asta o stii, plus ca tot ceea ce face e chiar in dizgratia celolalti profesori...de studenti ce sa mai zic?
si cum un rahat nu arata frumos decat cu muste care sa-l pupe stii de existenta celor 3 doamne...asistenta, blonda si bruneta...care-s pe sistemul prostie intruchipata sau coagularea acesteia pana la rang de inconstienta,devenind astfel parte dintr-un intreg cu posibilitati nelimitate...
ceea ce ma surprinde este ca desi avem un prof de romana de exceptie, totusi mi se pare aberant ca intr-o facultate de stiinte ale comunicarii sa nu fii in stare sa comunici in limba romana coerent fluent si corect gramatical...la inceput eram extrem de frustrat de faptul ca incercam sa urmaresc firul unor idei(daca eram redus mintal prost sau mut ca alti colegi nu mai comentam) si nu reuseam din cauza alambicarii acestora si a proastelor inflexiuni palatale ori bilabiale.
in afara de 3-4 profi in toti cei 3 ani de facultate restul sunt apa-de-ploaie(era mai frumos daca erau apa-de-gura...macar foloseau la ceva)..cum le puneai o intrebare atentionand ca (ba! ciumpalacule eu sunt atent la cursul tau) cum o dadeau la vrajeli(pe care ciudat contra-informatorul le numeste manipulari)...si imi aduc aminte de cate ori l-am pus in dificultate pe nea cheliuta(care a zis in primul curs de multimedia ca::Windows este o platforma de operare HARDUER" si ai insistat pe hardware...dupa aproape o ora de "manipulari"(ce cuvant urat), a schimbat subiectul sub zambetele incete dar ascutite ale colegilor mei...
nu mai vorbesc de o tanti de la sociologie generala...acolo a fost razboi maxim si nu era de profesor-student, era de femeie cultivata in stiinte sociologice si studentul "crud"(aparent insa batranel, agresiv in limbaj si intolerabil de neplacut..iar toate astea sunt reflexiile tuturor formelor de interactiune pe care le manifest)ce vrea sa iasa in evidenta si evident reusea incurcand-o de vreo 4-5 ori numai intr-un curs pe tanti asta(ea venint la acest curs tot cam de atatea ori intr-un semestru...
oare salariul si-l ia intreg sau doar pe orele pe care le face?
asadar feriti-va de faculta de stiinte ale com din cadrul universitatii ecologice, pt ca orice alta alegere e mai buna in acest domeniu...