marți, 28 iulie 2009

Da-te-n viza mea !

Prima data cand am dat nas in nas cu autoritatile USA, a fost anul trecut cand m-am dus sa imi iau viza de turist.Am plecat cu teancul de acte la mine incercand sa demonstrez ca am legaturi stranse cu tara si ca nu ma duc decat sa imi vad sotul (care este plecat cu o viza de trainee) si sa fac niste cumparaturi.Logic, nu?Si chiar asta vroiam sa fac.Departe de mine gandul de a ma duce si de a dori sa raman pe acolo.
Mi s-a spus sa nu imi fac problema pt ca cei care reprezinta USA, adica minunatii consuli sunt foarte bine pregatiti si cunosc extrem de bine psihologia omului.Ete ca din parti o cunosc pentru ca mi-a fost refuzata viza fara a mai avea dreptul de a spune ceva.Aaaa, da...puteam sa ma duc din nou sa aplic.Adica, sa platesc alti 11 dolari pt minunatul pin si alti 262 de dolari pt taxa de viza( eu si copilul).
M-am decis sa mai astept ceva timp pt ca stiam ca sotul meu va aplica pt H1B, adica viza de munca si deci, potrivit legii, eu si fetita mea avem dreptul automat la viza H4, adica de sedere.
Si uite-ma astazi, dupa ce am trecut prin zeci de intamplari cu pasapoarte si procuri (dar asta este alta poveste), cu teancul de hartii in brate, alergand catre ambasada, sigura pe mine ca voi obtine viza.
Am intrat, m-au controlat la carne ( la propriu) de ustensile teroriste si m-au invitat sa iau loc sa astept.Si am stat...si am stat..si am stat...
Am avut ce-i drept timp sa observ cateva lucruri interesante dintre care cel mai cel mi s-a parut ca pe peretii de la ambasada, precum si pe covoare si carpete, se afla desenat simbolul Frantei, adica Fleur de Lis.
Cam ce legatura are?Imi venea la un moment dat sa intreb daca nu am gresit ambasada dar m-am abtinut.Oamenii o tineau pe a lor cu engleza, asa ca am preferat sa tin pt mine, aceste mici detalii.
Pe de alta parte, ma tot intrebam eu de ce nu mi-au zis sa vin la ora 10 la interviu?Sau la 11? Pentru ca m-au tinut acolo, pe scaunele lor smechere si cu aerul lor conditionat dat pe 16 grade, 3 ore.
Presupun ca pentru ca isi permit, pt ca sunt americani, nu?Mari si tari prin lumea asta !
Anul trecut cand am fost sa cer permisiunea de a intra pe acest taram al fagaduintei numit USA, erau in sala de asteptare niste tv-uri pe care rula un National Geografic sau Discovery.
Acum, sunt aceleasi tv-uri doar ca ruleaza un filmulet din preaminunata tara alaturi de mesaje de la poporul ales catre tine, doritorule de fericire: Welcome, I am America si tot asa.
Statea eu si ma intrebam...daca astea sunt cele mai bune imagini pe care le-au ales sa reprezinte tara lor, mandria lor nationala, then they suck big time !
Dupa aceasta minunata asteptare, am ajuns si in fata ofiterului consular.M-a intrebat de sanatate, de starea vremii (glumesc) si pt ce viza aplic.Ma gandeam ca o fi intrebare capcana ca doar stia pt ce aplic ca spusesem asta si cand m-am programat la interviu dar na, sa raspund daca sunt intrebata.Am raspuns si mi s-a cerut hartia cu viza sotului meu si am fost invitata sa iau loc.Din nouuuu !!!
La aproximativ 30 de minute am fost chemata din nou la ghiseu.Ramasesem ultima persoana desi venisem printre primii.Mi s-a spus ca nu imi pot da nici un raspuns acum pt ca viza aprobata a sotului meu nu este inca in baza de date.Ma suna ei in 3-5 zile sa ma cheme din nou.
Am zis ok si am plecat.Logic ca m-au apucat spumele si nu pt mine ci pt fetita mea care vrea sa isi vada tatal mai repede.De ce m-au apucat spumele?Pai sa va spun...platesc 131 de dolari de persoana taxa de viza, le spun cand imi fac programarea pt ce viza aplic si le dau si datele sotului meu si ei imi spun ca ma pot programa abia dupa 1 sapt pt ca le trebuie timp sa verifice actele.Ei, nu zau..pi buniii???
N-au verificat nimic pt ca daca verificau vedeau ca viza sotului meu e deja luata doar ca nu este stampila trecuta in pasaport pt ca o vor trece atunci cand va iesi prima data din tara.
Au aparut scuze...ca na, sistemul e de vina..si bla bla..si ca nu s-a updatat statusul vizei si tot asa dar fara sa vreau nu pot sa nu imi exprim indignarea si sa nu scriu despre aceasta minunata experienta pe care am avut-o, demna de cineva ca mine.
Viza cu siguranta o iau pt ca nu au nici un motiv sa mi-o refuze dar ma indoiesc din ce in ce mai mult ca imi va placea sa stau printre oameni de acest tip.
Da, stiu, sa nu generalizam.Da,stiu, sistemul de aici e tot mana romanilor.Ei ,uite ca eu nu cred asta.Cred ca este o bataie de joc colectiva la care eu nu mai sunt dispusa sa ma supun.
Si ca sa va amuzati putin, va dau cateva intrebari din formularul DS-156,formular care trebuie completat cand aplici pt viza.La acestea trebuie sa raspunzi cu da sau nu iar la sfarsitul setului de intrebari ti se comunica urmatoarele :
"While a YES answer does not automatically signify ineligibility for a visa, if you answered YES you may be required to personally appear before a consular officer."
Si intrebarile :
-Have you ever been arrested or convicted for any offense or crime, even though subject of a pardon, amnesty or other similar legal action? Have you ever unlawfully distributed or sold a controlled substance(drug), or been a prostitute or procurer for prostitutes?
-Have you ever been refused admission to the U.S., or been the subject of a deportation hearing or sought to obtain or assist others to obtain a visa, entry into the U.S., or any other U.S. immigration benefit by fraud or willful misrepresentation or other unlawful means? Have you attended a U.S. public elementary school on student (F) status or a public secondary school after November 30, 1996 without reimbursing the school?
-Do you seek to enter the United States to engage in export control violations, subversive or terrorist activities, or any other unlawful purpose? Are you a member or representative of a terrorist organization as currently designated by the U.S. Secretary of State? Have you ever participated in persecutions directed by the Nazi government of Germany; or have you ever participated in genocide?
-Have you ever been afflicted with a communicable disease of public health significance or a dangerous physical or mental disorder, or ever been a drug abuser or addict?

Mda..si tu raspunzi cu....? :)


Un comentariu:

EvA spunea...

cred ca s-ar mai potrivi si urmatoarele intrebari:

- what is your average daily peeing time?
- do you get satisfaction out of torturing animals?
- apre you proficient in TNT preparation?
- are you able to fly a plane?
- to test your nimimum level of intelligence necessary for admission on the US territory, fill in the blanks: "The greatest nation in the world is Ame_ic_"